משרד עורכי דין קריכלי

שאלות ותשובות – יפוי כח מתמשך

שאלות ותשובות – יפוי כח מתמשך

ריכזנו עבורכם מספר שאלות ותשובות בנושא של יפוי כח מתמשך. אם יש לכם שאלות נוספות – מוזמנים לפנות אלינו ונשמח לענות לכם גם עליהן.

לצוות המשרד

הנושאים

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי המקנה למישהו (המכונה "הסוכן" או "עורך דין בפועל") סמכות לפעול בשמו של אדם אחר (המכונה "המנהל") בעניינים כספיים ומשפטיים. המונח "מתמשך" מתייחס לעובדה שייפוי הכוח עומד בתוקף גם אם המנהל נכשל.

ייפוי כוח רגיל מסתיים אם המנהל נכשל, ואילו ייפוי כוח מתמשך נשאר בתוקף. זה הופך אותו לכלי שימושי עבור אנשים שרוצים להבטיח שענייניהם הפיננסיים והמשפטיים יטופלו גם אם הם אינם מסוגלים לקבל החלטות בעצמם.

ייפוי כוח מתמשך יכול לספק שקט נפשי, בידיעה שמישהו שאתה סומך עליו יוכל לקבל החלטות חשובות בשמך אם תהפוך לאי כושר. זה גם יכול לעזור להימנע מהצורך באפוטרופוס או שומר מטעם בית המשפט אם אינך מסוגל לקבל החלטות בעצמך.

כל אדם בר דעת ומעל גיל 18 יכול ליצור ייפוי כוח מתמשך. עם זאת, חשוב להתייעץ עם עורך דין כדי לוודא שהמסמך מנוסח כראוי ועומד בכל הדרישות החוקיות.

הממנה (האדם שעבורו נעשה יפוי הכח המתמשך) יכול למנות כל מי שהוא סומך עליו כמיופה הכח שלו, כולל בן משפחה, חבר או יועץ מקצועי. חשוב לבחור מישהו אחראי, אמין ומסוגל לקבל החלטות פיננסיות, רפואיות או משפטיות חשובות.

הסמכויות הניתנות בייפוי כוח מתמשך למיופה הכח עשויות להשתנות מאדם אחד למשנהו, והכל בהתאם לצורך, אך בדרך כלל כוללות את היכולת לבצע עסקאות פיננסיות (העברות כספים, ניהול חשבון הבנק), לחתום על מסמכים משפטיים (חתימה על הסכמים, קבלת החלטות שיש בהם סממנים משפטיים) ולקבל החלטות רפואיות (ניתוחים, אשפוזים וטיפולים רפואיים) ואישיות ("אני רוצה שיעשו לי פן בכל 1 לחודש", "אני מבקשת לתת לכל אחד מהנכדים מתנה של 1000 שח ליום ההולדת שלהם" וכד') עבור הממנה.

ייפוי כוח מתמשך עומד בתוקף כל עוד הממנה לא מתפקד ולא מסוגל לתפקד או עד לפטירתו של הממנה.

כן, ניתן לשנות או לבטל ייפוי כוח מתמשך בכל עת, כל עוד הממנה בעל כשירות ויכול לקבל החלטות.

בישראל כיום, ייפוי כוח מתמשך חייב להיות מאומת על ידי עורך דין בעל הסמכה מתאימה לכך מהאפוטרופוס הכללי. מומלץ לוודא עם עורך הדין שהוא אכן מוסמך לערוך את המסמך. המסמך מוגש, בסופו של דבר, באמצעות האינטרנט, לאפוטרופוס הכללי.

רצוי לערוך את יפוי הכח המתמשך, מראש, בצורה שתצמצם את המחלוקות ככל האפשר. אם בכל זאת מתגלה מחלוקת על נוסחו של ייפוי הכוח מתמשך והיקפו, ייתכן שיהיה צורך לפנות לייעוץ משפטי ואולי אף לערב בכך את בתי המשפט כדי ליישב את המחלוקת.

צריכים עצה משפטית?

אם אתם מעוניינים להתחיל בתהליך, פנו אל אחד מעורכי הדין אצלנו ונשמח לייעץ לכם בנושא שבו אתם מעוניינים. 

תמונה - ירושות וצוואות משרד עורכי דין קריכלי

הגנו על הזכויות שלכם!

אם אתם יכולים לבד - לכו על זה
אם אתם חייבים מקצוענים - דברו איתנו!

תפריט נגישות